Marketing and e-commerce

نبذة عن القسم:
colleges

أدركت كلية العلوم الإدارية والمالية (كلية الأعمال حاليا) بجامعة الملك خالد ضرورة إنشاء قسم التسويق والتجارة الإلكترونية من ضمن خططها التطويرية, فالتسويق يعتبر حجر الزاوية في نجاح أي منظمة حيث أن جل اهتمامات وظيفة التسويق موجهة أصلا للاهتمام بالعميل وخدمته والعمل على رضائه. وحيث أننا في عصر العولمة وعصر المستهلك المثقف الواعي بالخيارات أمامه وعصر المنافسة الشديدة , ومن هنا ظهر جلياً أهمية الدور الذي يلعبه التسويق للحفاظ على عملاء المنظمات الحكومية والتجارية.
انشى القسم بموافقة المقام السامي بتاريخ 3/7/1429هـ

Our Vision:

To be entrepreneur in preparing distinct cadres in the fields of local and international marketing.

Our Mission:

Preparing distinct leadership cadres who are able to fulfill marketing functions in accordance with job market requirements and to contribute to the community welfare.

Our Program Objectives:
  • Providing students with administrative and marketing knowledge and skills
  • Enriching the competitive advantage and the knowledge and the practical standards of students in accordance with business environment requirements
  • Developing the spirit of innovation within students
  • Conducting quality researches in the field of marketing
  • Contributing in the community welfare
Organizational Structure:
MIS